Minden kezdet nehéz...

 2011.02.06. 20:52

Sziasztok!

Újabb utazás - más helyszín. Idén úgy gondoltam elég volt a zöldség szeletelésből és nehéz konyhai munkából Amerikában. Egy teljesen más célpontot tűztem ki magam elé: Hollandia. Erasmus ösztöndíjjal kaptam meg a lehetőséget, hogy 5 hónapig itt tanuljak ebben a kicsi ám annál különlegesebb országban. Hogy miért pont Hollandia azt sorolhatnám sokáig. A lényeg az hogy mikor először jártam itt beleszerettem. Breda nevű kisvárosban van az egyetem ahol folytatni fogom a tanulmányaimat, és itt is lakom egy nem éppen kicsi lakásban egy ausztrál lánnyal. Na de kezdjük az elején.

Pénteken hajnali hatkor ment a gépem, úgyhogy miután elbúcsúztam mindenkitől, 0 alvás után kijutottam a reptérre. Ott találkoztam a két másik magyar lánnyal akik szintén a BGF-ről jöttek. Pár óra múlva már Eindhovenben is voltunk. Az alvás persze még mindig nem nagyon jött össze mert nem volt túl rázkódásmentes az utunk. A reptéren már várt ránk a Compass nevű szervezet 2 tagja. A Compass feladata hogy egyengesse a külföldi diákok ittlétét. Olyan 30 perc kocsikázás után már Bredában is voltunk. Egy tipikus egyetemi városhoz lehetne hasonlítani. Elvittek minket a szállást adó szervezethez. Ott aláírtuk a szerződést a lakásra, meg elvileg fizettünk (ami nekem nem jött össze mert valami gond volt persze a kártyámmal...mert miért is ne?). Útközben találkoztunk az olasz lánnyan Claudiával is. Ő lakik Bettivel a szomszédunkban. Olyan 11 körül már el is foglalhattuk a lakást. Crystal nem volt otthon úgyhogy egyedül rendezkedtem be. Hát meg mondom őszintén amikor először szembesültem vele hogy melyik is lesz a szobám és hol fogok lakni 5 hónapig azt hittem elsírom magam. A lakás eléggé le van pukkanva. Alig van benne valami bútor a világítás gyenge. Van egy kis szobám egy szekrénnyel és egy ággyal. Mellette van egy másik apró szobám egy szekrénnyel és egy íróasztallal. Van külön wc, fürdő. Egy nagy nappali ami gyakorlatilag üres. Bár van tévénk a legtöbb adó Holland. A konyha is aranyos bár a sütőt nagyon hiányoljuk. Mivel a legtöbb meleg kaját sütőben tudom megcsinálni ezért fejleszteni kell a főzési képességeimet. Crystal szobája elég nagy, neki ott van egy helyen az asztal meg az ágy. Nekem is meg lehetne oldani csak ki kéne venni a falat a két kicsi szoba között. Nem is értem azt aki ezt tervezte...hát mégis mit gondolt?? Meg hát van egy két elég kényelmetlen dolog. Példálul ezek az emberek nem ismerik a függöny szót. Van sötétítő függöny a szobákban de napközben hogyha nem akarok sötétben ücsörögni akkor ki kell húznom és akkor az egész utca szemtanúja lehet az életemnek. Nem túl kényelmes így átöltözni meg ilyenek. De ez teljesen normális itt. Sétáltunk az utcán és minden házba bepillantást nyertünk: mi lesz a vacsora, mit néznek a tvben...stb. Elég vicces de nekem kifejezetten kényelmetlen. Szóval miután kipakoltam kicsit el voltam kenődve ráadásul nagyon fáradt voltam. Úgyhogy csak ledőltem az ágyra és aludtam 1-2 órát. Sokat nem segitett, de mire felébredtem, megjött Crystal. Összeismerkedtünk, nagyon aranyos lány. Jól megleszünk szerintem. Akkorra már kicsit visszatért belém az élet és lelkesedés. Kedves szomszédainkkal, így négyen lányok elmentünk bevásárolni és kitaláltunk egy rendszert. Minden este főzni fog valaki. És így megyünk sorba, tehát minden negyedik nap nekem gondoskodni valami meleg ételről. Ami egyrészt elég izgalmas mert úgy néz ki elég jól meg fogok tanulni főzni, másrészt pénztárca kímélő és legalább eszünk normálisat is. Szóval első nap Claudián volt a sor. Vett tésztát (mi mást? :D) és csinált paradicsomos tonhalas szószt hozzá. Nagyon finom lett:) Vettünk hozzá egy üveg bort meg kis desszertet. Igazi welcome vacsit varázsoltunk. Második este Crystal csinált ilyen csirkés zöldséges rizst. Azt is mind megettük. Tetszik ez a rendszer. Ma Bettin a sor egy kis paprikás krumplival. Holnap meg én jövök. Még nem találtam ki de valami egyszerűn gondolkodok így elsőre. Az ötleteket szívesen várom mert lesz egypár „napom” az elkövetkező hónapokban. Egyébként van egy kis aranyos supermarket, mindent meg lehet ott találni. Bár érdekes kaják vannak. Nem nagyon ismerem őket ráadásul minden hollandul van írva. A natúr joghurtot csak fél órámba került megtalálni.

A péntek esti programunkat a Compass szervezte meg. Get together party volt a belvárosban. Úgy terveztük hogy busszal megyünk de mivel nem jött ezért gyalogoltunk. Hát gyalog kb 40 percre van a centrum. Ezért kell majd venni bicajt. Egy kis pubban volt a buli. Az elején még nem nagyon voltak, de aztán kezdett gyűlni a nép. Főleg a Compassosokat ismertük meg mert elég korán leléptünk – mindenki hulla volt. Szombaton bementünk a centrumba, hogy vegyünk biciklit. Csak nagyon drágát találtunk ugyhogy majd meg kel tudni, hogy hol lehet non-official helyen venni. Egy csomót sétáltunk a városban. Nagyon szép, van egy hangulata. Sok sétáló utca ahonnan még a kerékpárok is ki vannak tiltva. Majd teszek fel képeket. A nagy séta után sikerült kitapasztalnunk a buszjáratokat is. Most már nagyjából tudom hogy s mint van itt a közlekedés. Bár elég drága úgyhogy nem nagyon tervezem sokat buszozni.

Még péntek este az egyik lány (ő is Claudia) meghívott minket egy házibuliba szombatra. A mellettünk lévő épületben lakik (Itt ez a két épület tele van olyan lakásokkal mint a milyénk és csak külföldi diákok laknak itt – éjjel nappal megy a party). Este 10 körül át is mentünk. A buli olyan 12 után indult be rendesen. Az elején még persze feszengtünk, senkit nem ismertünk ők meg már igen egymást. De aztán egy idő után sikerült beolvadni. Megismertem nagyon sok németet (rengetegen vannak), szereztem új ismeretségeket. A végén már tánc is volt. Aztán olyan fél 5 körül sikerült hazaérni. Még jó hogy nem lakunk messze.

A mai nap egész gyorsan telt. Csak boltba voltunk, inkább punnyadtunk „itthon” (hu de fura ezt leirni). Most már egyre jobb, egyre több embert ismerek a házban, egyre kényelmesebben közlekedek. És nem is költök olyan sokat. Folyamatosan írom hogy mit mire és eddig úgy néz egész szépen ki fogok jönni. Bár az igazán érdekes része holnap jön. Nagyon kíváncsi vagyok az iskolára. Majd legközelebb rakok fel képeket mert most már nincs nagyon időm. Nemsokára újra jelentkezek.


 

Petra

A bejegyzés trackback címe:

https://kepetra2.blog.hu/api/trackback/id/tr52643033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vera0207 2011.02.08. 08:36:23

Szia ! Biztos vagyok benne, hogy a kezdeti nehézségek után, belakjátok, befőzitek , bebulizzátok a lakást és otthon fogod érezni magad benne. Hajrá! Puszi! :)
süti beállítások módosítása